Vakantie Curacao

9 april 2019 - Jan Thiel, Curaçao

CURAÇAO

Nadat Daan gisteren met meer dan 8 uur vertraging richting Curacao is vertrokken,  gaan wij het nu eens proberen zonder vertraging.
MISLUKT !
Hoewel de treinreis super verliep ....hoewel.....we hadden wat problemen met onze e-card......maar dat laten we maar even onder ons....🤣
ging het inchecken een stuk minder soepel.
We hadden al zo'n idee gisteren, omdat Daan z'n vlucht ook al zo vertraagd was....dan zal de volgende vluchten ook wel allemaal veranderd moeten worden.....en zo was het !
Vol goede moed stappen we dus naar de lugage_drop-off. Lekker handig! Kunnen we alle mensen die niet hebben ingechecked voorbij lopen. Niet dus. We moeten gewoon aansluiten achteraan in de rij. En die is lang!!
Als we halverwege zijn, horen we dat we opnieuw in moeten checken omdat we een vliegtuigwissel hebben gekregen en iedereen dus opnieuw moet inchecken. Eric blijft in de rij en ik loop weer terug om opnieuw te gaan inchecken bij een paal. Eric Krijgt het al helemaal panisch benauwd omdat het allemaal niet gaat zoals gepland  😂
Maar goed .....zo moeilijk was dat niet en ik ben alweer vlug terug. We schuiven zo langzaamaan verder in de hele lange rij. Het lijkt de Efteling wel !
Maar we blijven lachen en met het melodietje van Efteling Carnaval komen we eindelijk aan de incheck van de bagage.
Er staan mensen in de rij die nog maar een half uur tijd hebben voordat hun vliegtuig vertrekt, dus die moeten allemaal voor.
Zo gaat de tijd wel snel.
Nadat we de dounapoortjes ( allemaal geautomatiseerd)  ook door zijn , hebben we nog snel even tijd om een kopje koffie te pakken en een broodje.
Op naar de gate.
En op naar ons vliegtuig.
Onze plaatsbewijzen kloppen niet. Wij hebben eigenlijk 5 H en 5 G. Maar die zijn er niet.....
Wel H en J.
Die pakken we dan maar. Ik zit lekker aan het raam en Eric naast mij. Een 2-zittertje.
Het vliegtuig blijkt niet zo luxe als we hebben geboekt en overal horen we mensen mopperen. Die hadden meer beenruimte gewild, en hebben dit nu niet omdat het vliegtuig is omgeboekt en ook kleiner is geworden dan bedoeld.
Er zij dus overboekingen en de mensen zijn gevraagd om alstublieft een dag later te gaan met een bonus van 600 euro pp !!!!!!
Wij zijn gewoon gegaan. Willen ten volle van onze vakantie genieten, dus we leveren geen dag in !

We vliegen !!!!!!!!!
( 20 minuten later,dus dat valt mee!)
Duizendmaal excuses van de bemanning, maar die kunnen er uiteindelijk ook niets aan doen.

Het is schitterend boven de wolken. Het lijkt wel alsof we boven Antartica zitten. De wolken stapelen zich en soms lijkt het wel alsof we  enorme ijsblokken zien liggen. Dan weer strak wit en zou je zo een skiër voorbij kunnen zien glijden. Ik geniet. En helemaal met heerlijke easy listening door mijn oortjes. Echt heel relaxed.

De reis duurt lang. Zal wel komen omdat we nu overdag reizen. Slaap hebben we niet, dus is het ook moeilijk om die te pakken.Met wat filmpjes en een paar spelletjes solitaire komen we tijddoor. Rond 24.00 uur Nederlandse tijd landen we op Punta Cana  in de Dominicaanse Republiek. Daar wordt er van crew gewisseld.
En hier valt meteen al een flinke regenbui  ( je gelooft het of niet....)
Iemand was nog zo leuk ( of dom ) geweest om iets  in het toilet te gooien wat er niet thuishoorde ( lees: pamper ),en ook daar moest nog even naar gekeken worden.

Na een reis van bijna 13 uur zijn we dan eindelijk geland op Hato, het vliegveld van Curaçao.
Nog even melden bij TUI en we kunnen al vrij  snel in de bus stappen die ons naar ons verblijf brengt.
Op naar Morena Beach !!
Nog even gebeld met Lonne en Daan. Zij komen later......zij zijn nog op een strandfeest.
Wij gaan alvast een drankje doen ......dachten wij.....
Wat blijkt: de bar bij het zwembad van Morena Beach is gesloten. Daar wordt flink verbouwd !
" Under Construction" wordt er op een bord meegedeeld.
Geen welkomstdrankje dus en ook geen borrel op onze aankomst.
Ietwat teleurgesteld lopen we naar huis waar we een ijskoud glas water voor ons inschenken, die wel al klaarstond in onze koelkast.
PROOST !!!!

1. Asmyd:
    9 april 2019
    kei leuk dat je weer een reis verhaal bent begonnen