Vakantie Curac

10 april 2019 - Jan Thiel, Curaçao

CURACAO DAG 2 ( 08.04.2019)

Vanmorgen op tijd op. Toch raar om 6 uur eerder te leven dan in Nederland. We kwamen gisterenavond ( nacht) niet goed in slaap.
Dat noemen ze dus een jetlag.
Uiteindelijk toch rond een uur of 2.00 uur in slaap gevallen, nadat we Daan op ons ressort hadden binnengelaten die was gaan stappen met Lonne en haar huisgenootjes. Eén of ander strandfeest.

De wekker ging om 8.30 uur. Daan was alweer weg. Hij en Lonne hadden een quad gehuurd en moesten al op tijd verzamelen voor instructie.
Voor de komende 4 uur zijn zij onder de pannen en gaan met de quad het eiland verkennen.

Wij gaan eerst maar eens lekker een ontbijtje nuttigen. Helaas dus niet op het terras, maar op een geïmproviseerd plekje, naast het terras waar de timmerlieden hard aan het werken zijn om er een paradijsje van te maken.
Het ontbijt is  prima en keuze genoeg. Om 10.00 uur worden we opgehaald o naar onze gehuurde auto te worden gebracht. Dachten we......
Nadat het 10.20 uur is geweest besluiten we toch maar eens te vragen of dat wel klopt.
We weten dat hier alles op z'n elvendertigsten gaat, maar we willen vooruit.
Nee.....het klopt inderdaad niet !
Communicatiefoutje of niet goed begrepen,  dat maakt niet uit. We moeten er zelf naartoe lopen. Blijkt dat het 1 minuut van ons ressort verwijderd is !!!!!
Haha......wat een bak.
We gaan dus te voet naar onze ' buren'  en nemen onze bijna gloedjenieuwe,  knalrode Kia Picanto  in ontvangst.

Meteen maar even boodschappen doen. Even de koelkast vullen. En dan hebben we in ieder geval een drankje koud liggen voor als we zin hebben.
De Albert Heijn  is vlakbij en het lijkt alsof we gewoon in Nederland zijn. Alles wat we thuis hebben, hebben ze hier ook.
Alleen een beetje duurder.

Nadat de boodschappen in ons appartementje opgeruimd zijn, rijden we alvast richting de strandtent Wet &Wild, waar we Daan en Lonne gaan treffen.
Helemaal onder het stof en met een superleuke ervaring achter de rug vertellen zij volop over hun rit met de quad. Zij hebben veel mooie dingen gezien van het veelzijdige Curacao.
Ruige kustlijn en, soort van woestijn en onverharde, ruige paden, waar zij overheen moesten scheuren.

En wat is het heerlijk om Lonne weer in mijn armen te voelen. Het is nog maar 3 weken, maar ik heb haar stiekem toch wel heel erg gemist.
Toch raar dat je nu bent waar zij al 3 weken aan het werk is....al veel heeft geleerd en meegemaakt en zIj ons de weg al wijst alsof ze er al veel langer woont.
En bruin dat ze is !!!
We kletsen lekker bij en nemen met ons vieren  een drankje en eten een panini bij  Bonbini. ( dat rijmt....😃

Dan rijden we naar het huis waar Lonne al 3 weken verblijft en maken kennis met de meiden waar ze haar appartement mee deelt. Echt  een heel leuk plekje voor die meiden. Ze hebben een eigen zwembadje, barretje, kleine patio en een gezellig en mooi ingericht appartement. Heel goed vol te houden zo.
Omdat Lonne vanavond bij ons op het resort slaapt pakt ze haar spullen en rijden we door naar Morena , ons verblijf. Daar drinken we nog wat en gaan we rond 15.30 uur richting Saint Tropez, waar we vanavond ook zullen eten.
Een supermodern, strak ingericht soort van binnenstrandje, met loungebanken met dikke kussens en witte bedjes op wit zand, gelegen aan een ruige kustlijn met grote rotsblokken. Een infinityzwembad lijkt je te verbinden met de zee.
In de zee zijn zwemmen is hier onmogelijk , maar dit zwembad  maakt alles goed. Heel mooi en sfeervol ingericht.
En dan eindelijk.....plat en onze huid in die zon!

We genieten van de warmte en van een leuk gesprek met een van de serveersters.  Wat zijn het hier toch allemaal aardige mensen. Ik heb nog geen chagrijnig mens gezien hier !
Allemaal even vriendelijk,  behulpzaam en geïnteresseerd

We eten s' avonds sushi bij ondergaande zon.
Zien nog 2 cruiseschepen vertrekken en keren moe en voldaan naar Morena Resort.
Thuisgekomen doen we samen nog even een drankje, kletsen nog gezellig na en duiken na een heerlijke rainshower ons bedje in.

1. Inge:
    10 april 2019