CURAÇAO DAG 6 12.04.2019

13 april 2019 - Jan Thiel, Curaçao

Niet zón spannende dag vandaag. Maar wel leuk. We zijn op tijd opgestaan. Vandaag is de laatste dag van Daan en daar houden we toch een beetje rekening mee. Wat wil hij nog graag zien en doen .....?

Het wordt Willemstad. Natuurlijk moet je daar geweest zijn ! Lonnemoet werken, dus zij gaat niet mee. We trekken er met z'n drietjes op uit. Met onze auto rijden we naar de hoofdstad toe. Dichtbij het centrum kunnen we parkeren. We lopen wat rond en bekijken de welbekende pontjesbrug, die toevallig ook net opengaat. Het is een bijzonder gezicht. De hele brug schuift namelijk over de rivier in zijn geheel naar één zijkant van de kade , om er vervolgens maar 2 kleinere bootjes door te laten. De mensen die toevallig op die brug staan, draaien gewoon mee !! Toch wel bijzonder om eens te zien. Het uitzicht is als een ansichtkaart. Veel verschillend gekleurde huisjes staan aan de kades,zowel links als rechts van de kades. Het is alsof je in een reisgids kijkt. Je ziet dat eigenlijk overal waar reclame wordt gemaakt van Curaçao. We lopen wat door het centrum,....., we kopen wat te drinken en maken een foto bij de inmens grote letters CURAÇAO . Even de toerist uithangen !  Dan gaan we nog een markthal binnen, waar je allerlei souvenirs kunt kopen, maar ook verzorgende producten, die meestal zelfgemaakt zijn van kruiden en planten. De mensen zijn erg lay-back en zij  totaal niet opdringerig.  Iets wat mij in andere landen bijzonder kan irriteren. Ze prijzen amper hun waren aan. Het is meer van: "  wil je wat kopen,......graag!..... maar zoniet......ook goed ! Heel relaxed.

Na zo'n  anderhalf uur hebben we het wel gezien. Misschien is Fort Nassau nog wel leuk om te bekijken ! Dus wij weer de                       ( bloedhete)   auto in en we rijden door een gedeelte van de haven naar Fort Nassau. Het is een fort uit 1745. Een koloniaal pand, wat nog ingenomen is door de engelsen, maar weer teruggegeven aan Nederland.  Het fungeerde toentertijd als overzichtsfort van de haven en een gedeelte van Willemstad.  Sinds 1959 is het als restaurant in gebruik. Hef is stijlvol en er zitten enkele zakenmensen te eten. Wij schuiven aan om in eerste instantie wat te drinken. Intussen krijgen we een appje van Lonne, die zegt  dat ze al heeft geluncht. Dus ....de lunch gebruiken we hier in dit mooie restaurant. Het je ook  nog eens overheerlijk.

Tijd om naar huis te gaan. Daan en ik nemen nog een frisse duik in ons zwembad. Eric is erg verbrand en wil even uit de zon. Hij blijft in ons appartement.

Om 15.30 uur brengen we Daan naar de luchthaven. Het was heerlijk om hem een paar dagen bij ons te hebben.  Ook leuk voor Lonne, die het ook heel fijn vond om haar broertje haar verblijf te laten zien. Het waren heerlijke dagen.

Teruggekomen in ons appartement voelde het gewoon leeg zonder Daan. Gek hè,..... hij is maar een paar dagen geweest en nu mis je al zijn aanwezigheid. We gaan met ons tweetjes eten. Lonne is vanmiddag met de meiden naar Mango gegaan en daar zouden ze meteen wat eten. Dus dit is de eerste keer dat we echt alleen met ons tweetjes zijn. Toch raar.....

We hebben uiteindelijk bij Zanzibar gegeten. Ik een quinoasalade en Eric een pizza. De Pino Grigio was de lekkerste witte wijn  tot nu toe....

Thuis nog een borrel gepakt en te bed !