CURAÇAO DAG 7 13.04.2019

14 april 2019 - Jan Thiel, Curaçao

Een relaxed dagje hebben we vandaag gepland. Lekker op ons gemakje. Niets in de planning. We hebben nog nauwelijks aan ons mooie zwembad gelegen, dus dat gaan we vandaag eens doen. Het is zwaar bewolkt. Dat geeft niets. Eric heeft zich flink verbrand, dus een dagje extra  rust voor de huid is wel prima. We kiezen een strategisch plekje uit, waar bij Eric in de schaduw kan en ik lekker in de zon. Boven ons een prachtige parasol van palmbladeren, wat de Caribische  sfeer helemaal af maakt. Rond 11.00 uur voegt Lonne zich weer bij ons. Zij heeft vandaag uiteraard vrij en wil ook even genieten van wat rust. Bij hun in het appartement hebben de eigenaren namelijk een kindje van 1,5 jaar en die zet het s' ochtends op een krijsen. Iets wat Lonne ( na een avondje stappen en een ochtendhumeur ) niet echt kan waarderen. Gelukkig kan ze nog een paar dagen bij ons terecht.

Rond een uur of 13.30 uur hebben we afgesproken om met haar te gaan lunchen bij Zest. Lekker aan het water en met de voetjes in het zand. Het blijkt geen verkeerde keuze. Het is erg smakelijk en gezellig.

Wij blijven daar op de bedjes van Zest liggen en Lonne zoekt haar huisgenootjes op die ook in de buurt liggen. Terwijl wij een boek lezen, vermaakt zij zich met de anderen bij Zanzibar.  Om 17.00 uur begint daar namelijk HET Happy Hour van Curacao.  Inmiddels zijn er al heel wat meer vrienden en bekenden van hun gearriveerd en ook wij sluiten aan. Het is inderdaad een happy hour: er wordt gedanst en gezongen. Wel heel veel Nederlanders.....maar ik denk dat dat nou net het sfeertje daar bepaald.  Jong en oud door elkaar en iedereen heeft prima zin. Ook wij hebben al snel aanspraak met de jeugd en met een groep mensen uit Beek en Donk. Het is een heel gezellige namiddag en avond.

We lopen naar huis terug en pakken nog een glaasje bier en wijn. Rust in de tent !  Douchen.....kaartje leggen......en lekker naar bed. We slapen trouwens echt heerlijk hier. Er is een airco op de kamer en onder een dun dekbedje slapen we als een roos !

1. Inge:
    14 april 2019
    Wat genieten jullie toch! Heerlijk om zo mee te lezen☺️