Dag 2: Reis van Tangkahannaar Bukit Lawang

4 augustus 2017 - Gunung Leuser National Park, Indonesië

Vroeg op vandaag. Om 7.30 uur ging onze wekker af.
We maken vandaag de tocht per jeep van Tangkahan naar Bukit Lawang. De jeep is echt hard nodig ! We rijden door wegen die geen wegen genoemd mogen worden. Door de zware regenval, ook vannacht weer, zijn ze bijna onbegaanbaar geworden en butsen we door diepe  kuilen,gevuld met water. We worden heen en weergeklotst, maar het is avontuurlijk en we genieten ervan. De jeep rijdt over bruggetjes, die belegd zijn met houten planken en waarvan je denkt dat ze elk moment  zouden kunnen doorbreken......
Maar we vertrouwen gewoon op onze chauffeur Eddy, die rustig en beheerst  ons door de schitterende natuur loodst. We hebben heel veel koeien gezien,die nonchant over de wegen lopen of zelfs blijven liggen. Heel mager zij  ze...
We kijken uit over het tropisch regenwoud waar doorheen een rivier stroomt.

Om 12.30 uur zijn we op ons 2e slaapplekje van onze vakantie: Hotel Orang-Utan.  Wat een verschil met onze vorige slaappplaats !
Gewoon een douche en heerlijke bedden en uiteraard WIFI, waardoor we onze blog kunnen versturen.

Vanmiddag zijn we naar de rivier gegaan, waar Eric, Lonne en Daan hebben gezwommen en zich met de stroom mee hebben laten voeren. Af en toe best heftig, want het ging toch harder en wilder dan ze dachten.....Lonne heeft flink wat blauwe plekken opgelopen.

Billy heeft een tafel voor ons  gereserveerd bij een restaurant in het dorp. Schijnbaar lekker en euk. Daar gaan we nu naartoe.
Tot overmorgen.....want morgen gaan we een grote hiking doen in de jungle en blijven we daar slapen. Waah!!!!
Heel spannend, want er zitten ook varanen en natuurlijk apen. En hoe ga je s' nachts bijvoorbeeld naar het toilet ? We zijn heel benieuwd hoe dat zal gaan zijn....
Alles staat gepakt en bezakt voor HET grote avontuur.....
Tot overmorgen  ( hopen we......) :-)

1. Carin en Marc:
    4 augustus 2017
    Gaaf hoor! Geniet ervan.
    Leuk om te lezen.
  2. Eric van de Vijver:
    5 augustus 2017
    Dat zal wel even wennen zijn, voor het eerst in Azië. Hele fijne tijd gewenst, en blijf vooral jullie belevenissen doorsturen.
  3. Astrid Matthijsse:
    6 augustus 2017
    Oh.......Etic en Lieke. ...het Is met geen pen te beschrijven hoe het hier Is. Maar jullie begrijpen het wel denk ik.
    We zijn nu net terug uit de jungle.
    Raar om weer in de bewoonde wereld te zijn. Al waren we maar 2 dagen in de soep jungle.
    Gisteren 8 uur onderweg geweest.
    Prachtige natuur...oerang-oetangs gezien van dichtbij en superprimitief gekampeerd.
    Wat een ervaring !!
    Maar ik ga mijn blog schrijven.
    Dan lees je weer al onze ervaringen.
    Liefs
  4. Inge:
    7 augustus 2017
    Hoi hoi, wat fantastisch allemaal! Ik zie het zo voor me als ik je verhalen lees, super! Geniet er van ( maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen ☺️)