Dag 17 : Gesplitst

18 augustus 2017 - Sanur, Indonesië

Vandaag is get onafhankelijksheidsdag. Om 7.00 uur is er voor het personeel een ceremonie voor bij het hotel, alvorens ze beginnen met werken. Iedereen is hierbij  uitgenodigd, en ik ga kijken.
Ik moet er wel vroeg voor op, maar ik denk dat het de moeite is. In 14 rijen van 6 personeelsleden staan ze opgesteld. Bijna militaristisch. Toespraken volgen van onder andere de directeur van het resort, en natuurlijk hun volkslied. Na 45 minuten is het ingerukt en op de plaats rust en feliciteren ze elkaar. Er Is eten en drinken voor hen en dan moeten ze allemaal aan het werk.

Er Is  hier zoveel te doen in en om Sanur dat we dagen tekort lijken te komen.
Haha....hoor wie het zegt. ....We zijn nu al 2,5  week onderweg. Maar het Is eigenlijk wel zo. Daan wil graag nog surfen op de Balinese golven en Lonne wil graag aan het zwembad liggen.
Dus...splitsen we vandaag. Na het ontbijt gaan Daan en ik daarom met de taxi naar Kuta en Lonne en Eric  blijven op het resort.
Op het strand aangekomen zien we een langgerekt , bijna, wit strand en de zee heeft prachtige golven om te surfen.
Sommige zijn hoog, maar de plek Is zeker geschikt voor beginners.
Overal aan de achterkant van het strand staan de echte beachboys, die we herkennen aan de roodachtige, geblondeerde plukken haar. Zij verhuren allerlei maten boarden proberen op een leuke,  niet opdringerige manier,  hun surfboard aan de man te brengen. We lopen eerst nog een stuk het strand op en kiezen bij mooie golven een plekje uit waar we ons installeren. Daan gaat de zee op en ik op mijn bedje. In tegenstelling tot Sanur wordt je hier regelmatig ' lastiggevallen ' door venters.
Massage, kettinkjes,  pijl en bogen ( wat je daar nou mee moet...  ), boeddhabeelden,  eten en drinken.....
Maar ze zijn niet opdringerig. ..als je nee zegt gaan ze ook meteen weer weg.
Zo vermaken wij ons de hele dag. Lonne en Eric heben ook lekker geluierd.
Rond 17.00 uur zijn we weer herenigd.
Vanavond hebben we ingeschreven voor de bbq omdat het Independantday Is.  Alles Is rood-wit versierd en bij het restaurant van het hotel staan allerlei stalletjes met typisch Balinees eten.
Er speelt ook een bandje.
We eten er heerlijk en gaan op tijd naar onze huisjes, waar we nog een spelletje 30 seconds spelen.