Het begin van iets moois....

4 augustus 2017 - Gunung Leuser National Park, Indonesië

Zo....we're ready to take off....maar niet heus dus.....
40 minuten  vertraging. Maar het geeft allemaal niets.....we zitten in een superdeluxe vliegtuig. We hebben net warme doekjes gekregen om onze handen al te wassen.
en we worden verwend met een kussentje en een dekentje.
Klaar om te vertrekken voor  een vlucht van ongeveer12,5  uur.
Let's go !

De eerste vlucht zit er op. Wat een luxe zeg ! Singapore Airlines.
We hebben 2 maaltijden gehad: vis met rijst en groenten en ons ontbijt  bestaat uit een eirol, een broodje en een worstje, een yoghurtje en een schaaltje vers fruit  en koffie of thee.

Wat ons opvalt is  dat ze in het vliegtuig  al snel een nachtsituatie nabootsen: de lampen gaan al vlug uit en alles is in slaapmodus gezet. Tegen de ochtend...voor ons dus nog nacht....gaan langzaam de lampen aan en wordt het ontbijt geserveerd.

Omdat we 40 minuten vertraging hebben moesten we haasten om op tijd bij de boarding te zijn voor het vliegtuig naar Medan. Dat was dus hollen ! Helemaal natuurlijk naar de andere kant van het vliegveld. Maar we hebben het gehaald.
We vliegen verder met Silk Air. Een stuk minder luxe, maar even goed een fijne vlucht.

Op het vliegveld staat onze gids al klaar. Zijn naam is Bill, en samen met zijn vriend en chauffeur zal hij ons naar Tankahan rijden.
Voordat we van de buitenwereld worden afgesloten, gaan we eerst nog wat bezienswaardigheden bekijken. Eerst gaan we een moskee binnen, met uitleg van Bill.
Lonne en ik moeten natuurlijk een hoofddoek om, maar dat mag de pret niet drukken...
Daarna zijn we nog een oud prinselijk paleis ingegaan. Even de  de toerist uithangen en  we steken ons in traditionele kleding .  En zweten dat we doen !!!!!!

De reis naar de jungle is best zwaar. We hebben natuurlijk een nacht overgeslagen en in het vliegtuig ook maar wat hazeslaapjes gedaan.
Het is warm en de wegen worden steeds slechter. We komen door dorpjes met huisjes van stro en leem, huisjes gebouwd van golfplaten of huisjes die je niet eens huisjes kunt noemen.
De mensen zitten bij elkaar en kinderen spelen in het zand. Ze lijken nog echt gelukkig ook.
Verder gaat de reis. In de wegen zitten grote gaten en we  rijden over krakkemikkige  bruggetjes. Aan beide kanten van de weggetjes zie je niets anders dan palmolieplantages. Urenlang rijden we door.
Uiteindelijk na 7 uur na onze aankomst in Medan zijn we bijna bij het eindpunt.
Bijna.....want we moeten met onze koffers nog een lange houten hangbrug over, en moeten nog zo'n 20 minuten omhoog klimmen.....
Wat ......???
Gelukkig staan er al dragers klaar  ( jonge vrouwen !!!!!), waar wij beschamend onze toch wel hele zware koffers aan afgeven. Zij zetten deze op hun hoofd en voor we het weten zijn ze al vertrokken.
Waarom moesten wij ook zoveel kleren meenemen.....? Wij waren blij dat we 30 kilo bagage mee mochten nemen, maar nu voelt dat toch helemaal niet fijn !
Maar goed....deze mensen verdienen hier hun extraatje mee, dus dat geeft dan wel weer voldoening. En ze lachen!
Via een prachtig pad en hangbrug lopen we door een stukje jungle naar onze eerste hotel. " Jungle Lodge". Echt een plaatje . Met uitzicht op een stromende rivier, waar de aapjes via lianen en kabels van de ene naar de andere kant lopen.
Het avondeten is heel smakelijk. Eenvoudig, maar goed.
We vallen bijna om van de slaap, maar vlak voor we naar onze hut willen lopen, barst er een onweer los en valt de regen er met bakken uit !
We zitten echt in een tropisch regenwoud......

1. Jolijn:
    4 augustus 2017
    Super gaaf om te lezen!! Leuk geschreven! Heeeel veel plezier nog de komende tijd. We kijken er naar uit om weer een verhaal van jullie te lezen!

Dikke kus Tijn en Jolijn