CURAÇAO 09.04.2019

10 april 2019 - Jan Thiel, Curaçao

We zijn al vroeg wakker. Zal wel aan het tijdsverschil liggen, want ik ben anders niet zo'n  vroege vogel. Lonne heeft vannacht bij ons  geslapen. Wel zo gezellig ! En daarom gaan Eric en ik naar de Appie om vers gebakken broodjes te halen voor een lekker gezamenijk ontbijtje. Tegen de tijd dat wij terug zijn, zijn zij waarschijnlijk al wakker. We rijden via een villawijk, die aan zee gelegen is. Prachtige villa's, heel modern en groot. Met uitzicht op zee. Je zult maarde eigenaar zijn van zo'n prachtig huis. Na ons te hebben verlekkerd stappen we toch maar de Appie binnen en halen een uitgebreid ontbijtje.

Teruggekeerd op het nest komen ontbijten we op ons gemakje met Lonne en Daan en maken ons dan klaar om naar de veelbelovende strandjes te gaan.  Het eerste strandje van vandaag is werkelijk adembenemend. Cas Abou :    Spierwit strand......een werkelijk paradijselijk uitzicht......mooie rotspartijen en......lekker rustig ! Er is een gedeelte van het strand afgesloten voor een fotoshoot met modellen van ??  Maar dat geeft niets, er is genoeg over. En het geeft aan dat we op een werkelijk stukje paradijs zitten.  Ook wij maken onze eigen  fotoshoot. We worden helaas niet gevraagd om te komen poseren voor die van hun.  🙃.   We blijven nog even genieten en gaan rond 13.00 uur naar het volgende strand.  Onderweg komen we nog langs een  flamingoreservaat,  waar helaas maar een stuk of 8 oranjegekleurde flamingo's te zien zijn, maar waar Daan mooie opnames heeft kunnen maken  met zijn pas aangeschafte drone.  . We komen aan bij het nieuwe paradijsje: Porto Mari. Ook hier azuurblauwe water en spierwitte stranden. We gaan eerst lunchen en scoren toevallig het beste plekje van het restaurant (vinden wij....) aan de zee en aan een gezellige  ronde tafel.

We scoren daarna ook nog een luxe bedje en genieten volop van de omgeving. Een pelikaan vliegt over het strand en we zien een prachtige leguaan. Ook een oranje troepiaal zit er in de bomen. ( of zou dat nou  die  roepie-roepie vogel zijn volgens Toon Hermans ????).  Hoedanook......het is prachtig !  We genieten van de zon, spelen een beachbalspelletje en nemen een duik in het heerlijke water.

Rond 19.00 uur gaan we richting  restaurant Karakter. Via een afgelegen weg komen we uit op een werkelijk prachtig resort waar je ook nog eens heerlijk kunt eten. En dat doen we. Het is fantastisch !!!  En gezellig aan de zee, waar aan de rand fakkels branden en er een relaxed deuntje op de achtergrond klinkt. Een mooie afsluiter van de dag..... geweldig !   Moe keren we terug naar ons appartementje.  Nemen een douche en duiken weer.....maar dan ons bed in

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Asmyd:
    11 april 2019
    geweldige verhalen weer, super leuk en mooi foto's