Dag 8: Batak

8 augustus 2017 - Samosir, Indonesië

Dag 8. Batak

Het heeft nu elke dag geregend. De regenbuien beginnen vaak zo rond de avond en houden dan de gehele  nacht aan. Zo ook vannacht weer. En dat zijn geen regenbuitjes, maar hoosbuien !

Wederom vroeg op, na een slechte nacht. Aan het bed kan het niet liggen, want dat is heerlijk. Misschien lag het aan de regenbuien of misschien van alle indrukken die je op doet. Het zijn er ook zoveel. Maar uitslapen is er tot nu toe nog niet bij.
Ontbijten dus en weer op stap. Ja je hebt een rondreis of niet hè !
Om 8.30 uur duikt hij weer op: onze Bill.
Hij heeft een auto geregeld die ons naar 3 verschillende dorpjes zal gaan brengen. Maar gisterenavond hebben we, na het in de groep te hebben gegooid, besloten dat we er maar 2 gaan doen. We willen niet weer uren in de auto zitten  na gisteren. Dus we skippen de graftombes van één of andere bekendheid en kiezen voor de typische Batakhuizen en een dans- en muziekshow.
 Via Ambarita rijden we in slowmotion naar Tumok , waar deze huizen nog staan. Als we gisteren deze chauffeur hadden gehad, dan waren we morgen nog niet aangekomen in Lake Toga !!
Wat een slome zeg ! Misschien dat hij ons extra lang van de route wil laten genieten, maar hij kwam niet boven de 35-40 km/uur uit. Pfffff.

We bekijken de huizen en gaan dan naar de show. Op één of andere manier werkt het op mijn lachspieren;  de showbestaat uit 10 dansen, die nagenoeg allemaal hetzelfde zijn ! De ene keer dansen ze  ( nou ja...dansen...ze schuifelen meer ) links om een boom en bij de andere dans rechtsom de boom heen. Dan is er nog een andere variatie.....met een doek om en dan weer één zonder.....of met de handen  naar voren gevouwen of niet. Ik krijg bijna de slappe lach, maar wil niet onbeleefd overkomen en kijk geduldig de show van 45 minuten af.
We worden uitgenodigd om de laatste dans mee te doen, maar ik zit veilig bovenin een huisje en Daan moet ook plotseling toch nog even filmen.....
Gelukkig zijn er een stel anderen die een dansje rond de boom willen doen, zodat ook Lonne en Eric bespaart blijven van een optreden.

Op de terugweg gaan we het echte leven maar weer in en wandelen een Batakdorp in.
Daar zien we hoe de mensen werkelijk leven in zulke huizen. We mogen foto's maken en dat levert weer mooie plaatjes op.

Terug naar het hotel waar de lunchen.
De zon laat zich niet zien. We besluiten om met z'n vieren een heerlijke massage te nemen.
Luxe ? Ja...maar het kost hier geen knoop !
Voor 10 euro heb je een massage van een uur !
Gewoon genieten dus. En het is heerlijk !  Femmelie Matthijsse is weer helemaal ZEN.

Nog een frisse duik in het zwembad en  dan weer heerlijk genieten van een overheerlijke maaltijd. Vanavond hebben we gekozen voor een familydiner.
We moesten dit van tevoren aanmelden, dus het zal bewerkelijk zijn.
Wordt vervolgd dus.

1. Karin:
    8 augustus 2017
    Wow, wat een superreis zeg!
    Leuk dat jullie al zoveel gedaan en gezien hebben!
    Geniet er van allemaal!!!!
  2. Astrid Matthijsse:
    8 augustus 2017
    Het is echt zo supergaaf....en nu moet Bali nog komen !
  3. Ingrid:
    8 augustus 2017
    Zit te genieten van jullie reisverslag ! Erg leuk ! Geniet er nog van en veel plezier op Bali !
  4. Nans:
    15 augustus 2017
    dat jij niet mee gedanst hebt As..... dat valt me tegen. Deed je voorheen altijd zo leuk mee mee. LOL
  5. Astrid Matthijsse:
    16 augustus 2017
    Haha Hans.....ja maar dat was de olifantendans.....en dan ook nog met een kort slurfje....dat kun je echt niet weerstaan..... :-)