CURAÇAO DAG 9 15.04.2019

17 april 2019 - Jan Thiel, Curaçao

We staan op ons gemakje op voor een lekkere luierdag. Eric haalt verse broodjes eventjes verderop bij Albert Heijn. Wat een gemak zeg !!  Afgelopen week schijnt Marco Borsato daar gespot te zijn. Tsja......die moet ook gewoon naar de Appie voor een zak chips natuurlijk. Deze supermarkt ligt in de wijk Jan Thielbaai. Er staan daar prachtige vrijstaande villa's. Heel mooi. Vaak met een eigen zwembad natuurlijk. Marco zal daar wel ergens met Leontien en zijn gezin zijn  neergestreken.  Ook hebben we gehoord dat hij bij Karakter aan het duiken was op de dag dat wij daar s'Avonds met Daan en Lonne hebben gegeten. Was leuk geweest om hem daar té hebben zien rondlopen. Maar dat was dus niet zo.

Na ons rustig ontbijtje gaan we richting  Mango beach. Het is daar mooi, gezellig druk en heeft goede bedjes. Wel zo belangrijk voor ons moeder......  Lonne sluit rond de middag ook aan. Wat zwemmen samen.....wat dobberen....beetje lezen......kletsen...... lekker lunchen ( yoghurt met vers fruit !!!!!!!)  En natuurlijk bakken, bakken, bakken.  De eerste dagen ging het heel hard. Ondanks het vele smeren met factor 50 ( hoger kan niet.....)  heeft de factor wind en zon vlakbij de evenaar toch gewonnen.  De voeten van Eric zijn flink verbrand. Het zijn dan ook hele lappen  😂. En bij mij komen er nu ook blaasjes op mijn schouders en bovenarmen en laat de bovenste huid al wat los. 😣.    Maar we hebben nog 2 dagen om het bij te laten kleuren, dus no problemo. Het doet gelukkig geen pijn.

We blijven zo een beetje de hele middag vertoeven aan de zee. Rond 17.30 uur naar huis en lekker douchen. De douche in ons appartement is echt super fijn. Het is een rainshower, waardoor je echt heerlijk kunt douchen.   We hebben niets t e klagen over ons verblijf. Het is netjes. Om de 3 dagen krijgen we schoon beddengoed  en handdoeken. Het  is een eco-resort, dus ze letten wel wat op milieuvriendelijkheid. . En mooi aangelegd. Niets mis mee

s'Avonds gaan we heerlijk eten bij Mood. Een prachtig restaurant aan zee. Heel sfeervol ingericht. We zitten aan een ronde tafel, gemaakt van een doorsnee van een boom. Mooie bank eromheen met zachte kussens. Het personeel is (zoals eigenlijk overal ) heel vriendelijk.  Het eten is overheerlijk. Het beste restaurant tot nu toe,  vinden we eensgezind. Echt genoten.

Thuisgekomen leggen we nog een kaartje en duiken we ons bedje weer in.

Bon Nochi

1. Eric van de Vijver:
    17 april 2019
    Wat een heerlijke vakantie!